Corona - FAQ

SsangYong neemt strikte maatregelen om de gezondheid van zijn klanten, medewerkers en dealers te beschermen. De maatregelen die de federale regering heeft genomen, hebben tot gevolg dat onze verkooppunten geen klanten meer mogen ontvangen.

Welke maatregelen nemen de garages van SsangYong om mij veilig te ontvangen?

SsangYong heeft alle dealers een gedetailleerde gids met strikt na te leven gezondheidsvoorschriften bezorgd. De gids bevat allerlei richtlijnen over hygiëne, ontsmetting, afspraken, contact met klanten en de behandeling van voertuigen. 

  • Afstand houden (minstens 1,5 meter) en een rigoureuze handhygiëne zijn vanzelfsprekende maatregelen. We vragen medewerkers deze regels nauwgezet te respecteren en niet naar de garage te komen als ze mogelijke symptomen van Covid-19 vertonen.
  • In de garage wordt gebruik gemaakt van handschoenen, mondmaskers, transparante schermen en ontsmettingsmiddelen. Oppervlakken van voorwerpen, meubelen of machines die worden aangeraakt, worden regelmatig ontsmet.
  • Uw dealer ontvangt u uitsluitend op afspraak. Hij zorgt ervoor dat er voldoende reservetijd tussen twee afspraken zit, zodat klanten niet in elkaars buurt hoeven te komen. Bij aankomst parkeert u uw auto op een vooraf aangeduide plaats. Het contact met de persoon die u ontvangt, vindt zoveel mogelijk in de openlucht plaats, en op een veilige afstand. 
  • Uw wagen wordt aan de hand van een gedetailleerde checklist ontsmet, één keer voor het onderhoud of de herstelling en één keer voor u uw auto in ontvangst kunt nemen. Alle oppervlakken die (mogelijk) tijdens het onderhoud of de herstelling werden aangeraakt, worden volgens een gedetailleerd draaiboek ontsmet.

Ik moest met mijn auto naar de keuring, maar tijdens de lockdownperiode kon dat niet. Intussen is mijn keuringsbewijs verlopen. Wat nu?

Als uw keuringsbewijs tijdens de lockdownperiode is vervallen, is er geen probleem. De vervaldatum werd verlengd met een termijn van vier maanden, die ingaat op 4 mei, de datum waarop de keuringstations weer zijn opengegaan.
Als u zich moest aanbieden voor een herkeuring, kunt u een afspraak maken met uw dealer om uw wagen te laten herstellen. De dealer maakt voor u een attest op waarmee hij bevestigt dat uw auto hersteld is. U hebt dan nog vier maanden de tijd om naar de keuring te gaan. 
Let wel: dit geldt alleen voor kleine gebreken, zoals het afstellen van de lichten en de vervanging van de voorruit, de ruitenwissers, de lichten of de remblokjes. In andere gevallen moet u meteen na de herstelling met uw wagen naar de keuring.

Ik moet mijn winterbanden nog laten vervangen. Hoe pak ik dat aan?

We raden u af met winterbanden te blijven rijden. U kunt alvast een afspraak maken met uw dealer, zodat u weer kunt overschakelen op zomerbanden.
 

Eigenlijk moest ik vorige maand al met mijn auto op onderhoud. Geeft dit later problemen met mijn waarborg?

Als u het jaarlijkse onderhoud van uw auto laat uitvoeren van zodra het kan, heeft de opgelopen vertraging geen impact op uw waarborg. Als de waarborg tijdens de lockdownperiode is vervallen, kunt u nog steeds een afspraak maken bij uw dealer. Hij doet voor u het nodige.

Mijn auto is dringend aan vervanging toe. Wat nu?

U kunt alvast informatie over onze modellen raadplegen op onze website en een prijsofferte aanvragen bij uw dealer.
Vanaf 11 mei kunt u weer een testrit maken bij uw SsangYong dealer. Hij zorgt ervoor dat dit op een veilige manier gebeurt.

Mijn wagen heeft een technisch probleem. Wat kan ik doen?

Als uw wagen een technisch probleem vertoont dat moet worden opgelost, neemt u telefonisch contact op met SsangYong Assistance op het nummer 03 253 63 56. SsangYong Assistance bekijkt samen met u hoe het probleem kan worden aangepakt.

Welke maatregelen moet ik nemen als ik op afspraak bij een SsangYong-dealer terechtkan?

Om onze klanten en medewerkers te beschermen, gelden enkele maatregelen die strikt moeten worden toegepast.

  • Dealers die beschikbaar blijven, werken uitsluitend op afspraak en achter gesloten deuren. Niemand wordt toegelaten tot het verkooppunt, noch in de showroom, noch in de werkplaats.
  • Als u op afspraak met uw wagen naar de garage rijdt, komt u alleen. U meldt zich telefonisch aan en deponeert de autosleutel in de daarvoor bestemde sleutelbus. Uit voorzorg kunt u niet wachten in het gebouw tot de wagen klaar is en kunt u niet beschikken over een vervangwagen.
  • Als uw wagen klaar is, wordt u telefonisch verwittigd. Houd afstand als u de wagen ophaalt, beperk de duur van het contact en betaal niet met cash.

Ik rijd nog met een vervangwagen. Wat moet ik doen?

Beschikt u over een vervangwagen van uw dealer? Dan overlegt u met uw dealer over wat u dient te doen. Als u met een VAB-vervangwagen rijdt, dient u die na vijf dagen terug te bezorgen.

Mijn waarborgpakket omvat SsangYong Assistance. Blijft dit werken?

SsangYong Assistance blijft tot uw beschikking als u door pech of een ongeval niet meer kunt verderrijden. Bel voor meer info hierover naar het nummer 03 253 63 56.

Ik heb een afspraak voor de levering van mijn nieuwe SsangYong. Kan de levering plaatsvinden zoals voorzien?

In de eerste plaats willen we u graag bedanken voor de aankoop van uw SsangYong. Vanaf 11 mei zijn onze garages weer open en kunt u opnieuw een afspraak maken voor de levering van uw nieuwe wagen. Uw SsangYong-dealer zorgt ervoor dat dit op een veilige manier gebeurt.

Zijn er gevolgen voor de leveringstermijn van mijn nieuwe SsangYong?

De wereldwijde coronacrisis heeft gevolgen voor alle autofabrikanten, zowel voor de productie als voor het transport van nieuwe wagens naar het land van bestemming. Vanaf het moment waarop de overheid de maatregelen versoepelt, kunt u uw dealer weer contacteren. Hij kan u alle op dat moment beschikbare informatie over uw bestelde wagen geven.

Kan ik weer een nieuwe wagen bestellen?

Vanaf 11 mei zijn onze dealers weer open en kunt u bij hen een nieuwe wagen bestellen. U vindt alle dealers in de dealer locator.

Kan ik een commerciële offerte krijgen?

Als u een offerte of prijsindicatie wenst, kunt u gebruikmaken van de car configurator op onze website. Als u een offerte aanvraagt via de SsangYong-website, wordt uw aanvraag doorgestuurd naar het door u geselecteerde verkooppunt, dat uw vraag zo snel mogelijk behandelt. Voor een dringende offertevraag kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met uw SsangYong-dealer in de buurt.

Houd er ook rekening mee dat de overheid de situatie permanent evalueert en maatregelen zo nodig verstrengt of versoepelt. SsangYong past zich daaraan aan en kan dus op elk moment de eigen maatregelen wijzigen.