Corona - FAQ

Bij SsangYong staat de gezondheid van onze klanten, medewerkers en dealers centraal. We nemen dan ook alle mogelijke maatregelen en volgen strikt de richtlijnen op. Vanaf 2 november sluiten onze showrooms weer even, maar onze garages blijven wel open. Je kunt dus nog steeds op afspraak bij ons terecht voor het onderhoud van je wagen. Onze dealers nemen de nodige maatregelen om jouw bezoek in alle veiligheid te laten verlopen. Overweeg je de aankoop van een nieuwe wagen? Dan staat jouw dealer klaar om via een telefonische afspraak al jouw vragen te beantwoorden.

Houd er ook rekening mee dat de overheid de situatie permanent evalueert en maatregelen zo nodig verstrengt of versoepelt. SsangYong past zich daaraan aan en kan dus op elk moment de eigen maatregelen wijzigen.

Welke maatregelen nemen de garages van SsangYong om mij veilig te ontvangen?

SsangYong heeft alle dealers een gedetailleerde gids met strikt na te leven gezondheidsvoorschriften bezorgd. De gids bevat allerlei richtlijnen over hygiëne, ontsmetting, afspraken, contact met klanten en de behandeling van voertuigen. 

  • Afstand houden (minstens 1,5 meter) en een rigoureuze handhygiëne zijn vanzelfsprekende maatregelen. We vragen medewerkers deze regels nauwgezet te respecteren en niet naar de garage te komen als ze mogelijke symptomen van Covid-19 vertonen.
  • In de garage wordt gebruik gemaakt van handschoenen, mondmaskers, transparante schermen en ontsmettingsmiddelen. Oppervlakken van voorwerpen, meubelen of machines die worden aangeraakt, worden regelmatig ontsmet.
  • Jouw dealer ontvangt je uitsluitend op afspraak. Hij zorgt ervoor dat er voldoende reservetijd tussen twee afspraken zit, zodat klanten niet in elkaars buurt hoeven te komen. Bij aankomst parkeert je jouw auto op een vooraf aangeduide plaats. Het contact met de persoon die je ontvangt, vindt zoveel mogelijk in de openlucht plaats, en op een veilige afstand. 
  • Je wagen wordt aan de hand van een gedetailleerde checklist ontsmet, één keer voor het onderhoud of de herstelling en één keer voor je jouw auto in ontvangst kan nemen. Alle oppervlakken die (mogelijk) tijdens het onderhoud of de herstelling werden aangeraakt, worden volgens een gedetailleerd draaiboek ontsmet.

Ik moet mijn winterbanden laten monteren. Hoe pak ik dat aan?

Onze garages blijven open, ook tijdens de lockdown. Je kunt een afspraak maken met jouw dealer, zodat je weer kunt overschakelen op winterbanden. Jouw dealer zorgt ervoor dat de wissel in veilige omstandigheden gebeurt.

Mijn auto is dringend aan vervanging toe. Wat nu?

Je kunt alvast alle informatie over onze modellen raadplegen op onze website en een prijsofferte aanvragen bij jouw dealer.

Wil je graag een testrit maken bij je SsangYong dealer? Helaas, testritten zijn niet toegelaten zijn binnen het kader van de huidige lockdownmaatregelen.

Mijn wagen heeft een technisch probleem. Wat kan ik doen?

Als je wagen een technisch probleem vertoont dat moet worden opgelost, neem je telefonisch contact op met SsangYong Assistance op het nummer 03 253 63 56. SsangYong Assistance bekijkt samen met jou hoe het probleem kan worden aangepakt.

Mijn waarborgpakket omvat SsangYong Assistance. Blijft dit werken?

SsangYong Assistance blijft tot je beschikking als je door pech of een ongeval niet meer kunt verderrijden. Bel voor meer info hierover naar het nummer 03 253 63 56.

Ik heb een afspraak voor de levering van mijn nieuwe SsangYong. Kan de levering plaatsvinden zoals voorzien?

In de eerste plaats willen we je graag feliciteren met de aankoop van je SsangYong wagen. Onze garages blijven open, ook tijdens de lockdown. Voor de levering van jouw nieuwe wagen kun je dus gewoon een afspraak maken. Jouw SsangYong-dealer zorgt ervoor dat de levering op een veilige manier gebeurt.

Zijn er gevolgen voor de leveringstermijn van mijn nieuwe SsangYong?

Hoewel de coronacrisis wereldwijd gevolgen heeft voor alle autofabrikanten, is er momenteel geen productievertraging bij SsangYong. Je dealer kan je meer informatie geven over de levertermijn van de wagen van jouw keuze of de door jou bestelde wagen.

Kan ik weer een nieuwe wagen bestellen?

De showrooms zijn dan wel gesloten, maar jouw dealer blijft ter beschikking, ook tijdens de lockdown. Je kunt nog altijd bij hen terecht na telefonische afspraak om een nieuwe wagen te bestellen. Je vindt alle dealers in de dealer locator.

Kan ik een commerciële offerte krijgen?

Als je een offerte of prijsindicatie wenst, kan je gebruikmaken van de car configurator op onze website. Als je een offerte aanvraagt via de SsangYong-website, wordt jouw aanvraag doorgestuurd naar het door jou geselecteerde verkooppunt, dat je vraag zo snel mogelijk behandelt. Voor een dringende offertevraag kan je ook rechtstreeks contact opnemen met jouw SsangYong-dealer in de buurt.