Torres EVX

Vanaf
€ 39.280

Komt in aanmerking voor de Vlaamse overheidspremie van €5.000

Overzicht

Elektrisch rijden naar een hoger niveau

“Powered by toughness” – Dat is de designvisie en -filosofie van KGM voor zijn elektrische auto’s. Met zijn door sereniteit doordrenkte lijnen en zijn expressieve details, zoals zijn horizontale leddagrijverlichting, geeft de Torres EVX blijk van een unieke, trendy stijl.

  • Altijd geconnecteerd met Apple Carplay en Android Auto

  • Standaard uitgebreide veiligheidssystemen

  • Batterijcapaciteit: 73,4kWh

  • Digitaal instrumentenpaneel van 12,3"

De achterkant van een beige Torres EVX met een man die ernaar toe stapt.
De achterkant van een beige Torres EVX met een man die ernaar toe stapt.

Design

Kenmerkend design dat niemand ontgaat

Met zijn expressieve stilistische details sluit de achterkant van de Torres EVX qua styling perfect aan bij de voorkant. Het zeshoekige designelement op de achterklep van de elektrische wagen doet zo denken aan het reservewiel van een klassieke SUV.

Het vooraanzicht van de Torres EVX in latté beige exterieurkleur die de details van de vooraanlichten en linkervelg weergeeft
Het vooraanzicht van de Torres EVX in latté beige exterieurkleur die de details van de vooraanlichten en linkervelg weergeeft

Design

Een dynamisch silhouet

De gedurfde, vloeiende lijnen creëren een dynamische, krachtige look die het erfgoed van KGM bestendigt en versterkt.

Grand White

Het zwarte interieur met bronze accenten van de Torres EVX met uitzicht op een berglandschap
Het zwarte interieur met bronze accenten van de Torres EVX met uitzicht op een berglandschap

Interieur

Interieurontwerp op zijn best

Het slimme en ruime interieur van de Torres EVX is duidelijk op de toekomst afgestemd. Het verbetert het zicht en het comfort van de bestuurder.

Een vrouw die op de achterbank van een Torres EVX met lichtgrijs interieur zit en gebruik maakt van een tablet.
Een vrouw die op de achterbank van een Torres EVX met lichtgrijs interieur zit en gebruik maakt van een tablet.

Interieur

Zit je comfortabel?

Met zijn elegant ontworpen stoelen en royale comfortvoorzieningen biedt de Torres EVX zijn inzittenden een uiterst comfortabel en ontspannen interieur.

Een close-up van het digitaal instrumentenpaneel van de Torres EVX waar een smartphone is verbonden met de Apple Carplay connectie
Een close-up van het digitaal instrumentenpaneel van de Torres EVX waar een smartphone is verbonden met de Apple Carplay connectie

Interieur

Technologie die jou de volledige controle geeft

Om het aantal fysieke knoppen en bedieningselementen tot een minimum te beperken en het rijden te vergemakkelijken beschikt de Torres EVX over een ergonomisch ontworpen dashboard met een futuristische digitale interface van 12,3”. Op dit aanraakscherm kan je bovendien je smartphone aansluiten via Apple CarPlay of Android Auto. Zo geniet jij van verschillende autoaccessoires in deze elektrische wagen.

De 360-graden camera van de Torres EVX.
De 360-graden camera van de Torres EVX.

Gemakkelijker, veiliger en praktischer

De Torres EVX beschikt over een uitgebreid pakket digitale functies om de veiligheid en het comfort onderweg te vergroten. Parkeermanoeuvres verlopen gemakkelijk en perfect veilig dankzij het 360˚ Surround View 3D-omgevingsbewakingssysteem. Je kan ook gemakkelijker een gesprek voeren met de passagiers op de achterbank, dankzij een Aided Conversation Mode. Deze passagiers kunnen tijdens lange ritten zelfs genieten van wat rust door de Sleeper Mode te activeren, waarbij geen muziek weerklinkt uit de luidsprekers.

Een koffer waarvan je mond openvalt...

De volledig flexibele laadruimte van de Torres EVX is bijzonder praktisch, maar ook zo groot en comfortabel dat je er bijna in zou kunnen kamperen!

De kofferinhoud van de Torres EVX gevuld met twee valiezen en twee reistassen.
De kofferinhoud van de Torres EVX gevuld met twee valiezen en twee reistassen.

Interieur

Volgeladen? Klaar voor vertrek!

Met een laadvermogen tot 1.662 liter voldoet deze elektrische SUV  aan al jouw behoeften, ongeacht de activiteit die op de planning staat.

  1. Tweede zitrij 100% neergeklapt (1.662 liter)

  2. Tweede zitrij 60% neergeklapt (1.320 liter)

  3. Tweede zitrij 40% neergeklapt (1.181 liter)

  4. Normale configuratie (839 liter)

  • Inclusief verborgen opbergruimte onder de vloer

Elektrische power met ... elektriserende prestaties

Een vrouw die achter het stuur zit van de Torres EVX met zwart interieur en waar de map wordt getoond op het digitaal instrumentenbord
Een vrouw die achter het stuur zit van de Torres EVX met zwart interieur en waar de map wordt getoond op het digitaal instrumentenbord

Veiligheid

Veiligheid waarop je kan vertrouwen

De Torres EVX is ontwikkeld voor autonoom rijden op niveau 2,5 en zit boordevol elektronische veiligheidsfuncties om maximale gemoedsrust te garanderen. Het gaat onder meer om Emergency Lane Keeping en Automatic Lane Change, die de elektrische auto op basis van het navigatiesysteem assisteren bij het wisselen van rijstrook op de snelweg, op aangeven van de geactiveerde richtingaanwijzer.

Vanuit elke hoek verzekerd

De Torres EVX beschikt over de veiligheidstechnologie Advanced Driver Assistance System (ADAS) en over Intelligent Adaptive Cruise Control. Een radar in de voorbumper en een Blind Spot Detection-radar op elk van de vier uithoeken bewaken de omgeving van het elektrisch voertuig vanuit elke hoek. Die radars dragen bij tot de actieve controle over het voertuig en voorkomen het risico op ongevallen op kruispunten met tegemoetkomend verkeer, maar ook met voertuigen die van achteren en opzij naderen bij het inhalen.

Veiligheid

Om jou actief te beschermen

De veiligheidsuitrusting omvat niet minder dan 8 airbags – een referentie in deze categorie – en het chassis, dat voor 81% uit hogesterktestaal bestaat, verleent de Torres EVX het hoogste niveau van structurele veiligheid in het segment van elektrische SUV’s.

8 Airbags:

1. Bestuurdersairbag
2. Knieairbag bestuurder
3. Passagiersairbag
4&5. Zijairbags bestuurder en passagier
6&7. Gordijnairbags
8. Centrale airbag

  • 81% Hogesterktestaal

  • 'Multi Collision'-Remsysteem

  • Trailer Stability Assist

  • 'E-call'-Systeem

Een man die de laadkabel inplugt in een witte Torres EVX
Een man die de laadkabel inplugt in een witte Torres EVX

Opladen

EV-modusdisplay

Alle informatie in verband met het elektrisch laden wordt getoond op het scherm, met weergave van de oplaadsnelheid, het oplaadtype (snel of langzaam) en het rijbereik.

Met het gebruiksvriendelijke AVN-menu kan je de begin- en eindtijden voor het opladen selecteren, evenals de dagen van de week, zodat je kan profiteren van de meest voordelige elektriciteitstarieven.

Elektrisch laden met oplossingen op maat

De Torres EVX biedt je een sneller en handiger oplaadsysteem, dat perfect aansluit bij jouw vooraf ingestelde oplaadparameters.

Opladen

Oplaadtijd afhankelijk van oplader

  • [350kW-lader]
    ongeveer 28 minuten

  • [100kW-lader]
    ongeveer 37 minuten

  • [trage 11kW-lader]
    ongeveer 9 uur

  • [draagbare 2kW-lader]
    ongeveer 30 uur

* De oplaadtijden van de Torres EVX zijn gebaseerd op een normale omgevingstemperatuur. Oplaadtijden kunnen variëren naargelang van de temperatuur, de staat van de batterij en de specificaties van de oplader.

CONTROLE- EN BEVEILIGINGSAPPARAAT GEÏNTEGREERD IN DE KABEL


Opladen

Een onafhankelijke energiebron

De Torres EVX is uitgerust met een zeer praktische V2L-connector (Vehicle-to-Load) waarmee je externe toestellen en accessoires dankzij de batterij van het voertuig rechtstreeks van stroom kan voorzien, wanneer je niet op het elektriciteitsnet bent aangesloten. Zo kan jij optimaal profiteren van vrijetijdsactiviteiten in openlucht, waarbij je stroom nodig hebt.

GESCHATTE GEBRUIKSTIJD VOOR ELEKTRISCHE TOESTELLEN GEVOED VIA V2L:

  • Microgolfoven (1,1 kW)
    ongeveer 40 uur

  • Haardroger (1,6 kW)
    ongeveer 27 uur

  • Elektrische verwarming (0,6 kW)
    ongeveer 73 uur

  • Koffiezetapparaat (1,2 kW)
    ongeveer 37 uur

  • Airfryer (1,5 kW)
    ongeveer 29 uur

  • Beamer (0,05 kW)
    ongeveer 880 uur